Aankomst in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu Aankomst in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Lima

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Januari 2015 | Peru, Lima

Hallo lieve mensen!!

Tijd om wat te laten horen van mezelf..

De vlucht was echt veel te lang! Echt gekkigheid! Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden! Heb er echt steun aan gehad zo aan het begin van mijn reis en ik zal er zeker vaker in kijken. Ik heb er wel een traantje om gelaten moet ik eerlijk bekennen.

Toen ik dat had gedaan wilde ik eigenlijk wel weten wat voor persoon ik naast me had zitten. Dat bleek gelukkig een leuke peruaan die meteen wat Spaanse lessen heeft gegeven. Uiteraard heb ik hem ook wat Nederlands geleerd. Dat hoort er toch ook echt bij. Ik weet nu dus al wat 'ik hou van je' en 'ik vind je leuk' in het Spaans is. Daarnaast weet ik ook hoe je moet zeggen dat je het leuk vindt iemand te ontmoeten. Helaas dus geen echte Spaanse les gehad, maar de tijd vol gepraat met die beste man. M'n vlucht ging er in elk geval een heel stuk sneller door! Maar alsnog die laatste uren... pfff echt vreselijk! En toen begon ik die opperallerbeste Carlos ook wel een beetje zat te worden. Gelukkig was dat wederzijds en hebben we de laatste uren soort van geslapen en elkaar een goede reis gewenst nadat we onze bagage hadden.

En toen kwam het pas echt. Ik kwam de aankomsthal in en wist niet wat ik zag. En jawel, natuurlijk werd ik wel 1000 keer aangesproken of ik niet een taxi wilde. Of dat ik misschien mijn eigen taxi had gemist..
Omdat het me allemaal erg overviel dacht ik op mn gemak eerst even te gaan roken. Toen ik daar alsnog door grijpgrage chauffeurs werd aangesproken heb ik die maar half op en ben ik op zoek gegaan naar mijn taxi. Toen ik daar even rustig de tijd voor nam zag ik hem gelukkig al snel. Een woest aantrekkelijke peruaan die zo gestresst was als een Nederlander. Ik vertelde hem dat ik nog moest pinnen. Zo gedaan dacht ik, maar er bleek niks uit het automaat te komen. De taxi chauffeur verzekerde mij ervan dat ik bij het hostel ook kon pinnen. Dus gingen we op pad.
Die beste man heeft denk nooit geleerd om auto te rijden maar deed wel graag mee aan de racewedstrijdjes met de andere 100 taxi's die er reden. Het leek in elk geval 1 grote racebaan. Onderweg zag ik kinderen in andere auto's op het dashboard zitten alsof het de normaalste zaak van de wereld was en nog veel gekke dingen. Er zijn hier kennelijk geen regels wat verkeer betreft.

Na ongeveer een half uurtje kwam ik bij Loki aan. Daar bleek geen pinautomaat te zijn, dus ging ik met mijn kaart op weg naar de dichtstbijzijnde. Die bleek dezelfde kuren te hebben als op het vliegveld. Wat nu betekent dat ik geen geld heb en geen drinken of iets. Gelukkig heb ik morgen nog een dag hier. Try it again and again and again.. Om m'n teleurstelling een beetje te verwerken ben ik onder een ijskoude douche gesprongen (die gewoon niet warmer werd dan ijskoud) en ben ik dit verslag gaan schrijven. En inderdaad, het helpt. Ik voel me stukken beter.

Ze vertikken het trouwens ook om Engels te spreken dus ik zal blij zijn als ik straks een beetje Spaans spreek..

Heeeel veel liefs vanuit het warme Lima! <3

  • 23 Januari 2015 - 07:46

    GERT-JAN:

    hoi mar gelukig ben je vijlig aan gekomen baale dat je geen geld kan pinnen.
    ik mis je egt lieve marleen.
    hartelijke goete van g-j

    ps.janer dat je nog zoo lang weg blijft doei.

  • 23 Januari 2015 - 08:01

    Mama:

    lieve mar,
    Wat een reis,joh
    Hoop dat het vandaag wel lukt met pinnen.
    Heb je nog leuke kamergenoten?
    We hebben je vlucht gevolgd totdat je over de oceaan was.
    Lieve groet,en bedankt voor je reisverslagje,g-j en ik hebben er bijna ons ontbijt door gemist

  • 23 Januari 2015 - 08:13

    Charlotte:

    Hè Leen!
    Heel leuk om op deze manier te horen hoe het gaat. Je bent echt een bikkel dat je dit aandurft. Ik ben benieuwd naar wat er nog meer allemaal gebeurt, dus houd ons op de hoogte :)
    Zet hem op! X Charlot

  • 23 Januari 2015 - 11:49

    Arie:

    Hé zus,

    Wat herkenbaar, al die dingen die je beschrijft! ;-) Leuk om te lezen!

    Ik had je gewaarschuwd dat je gek zou worden in de aankomsthal.. veel te veel figuren met briefjes, die heerlijk op z'n Zuid-Amerikaans staan te schreeuwen en aandacht te trekken! Gekkenwerk, zodra je in het verkeer van Lima wordt gestort. Kwestie van durven vertrouwen op de capaciteiten van de chauffeur, want het ziet er allemaal chaotisch uit! :p

    Ben blij dat je er bent en nu in Loki zit, je vluchtradar heeft continu aangestaan moet ik eerlijk zeggen.. Hopelijk kom je vandaag een beetje bij van je reis en ontmoet je alvast wat leuke mensen die je kunnen helpen om te wennen. Hoe laat vlieg je morgen naar Cusco?

    Xx

  • 23 Januari 2015 - 13:53

    Familie Mauritz:

    Lieve Marleen,

    Fijn dat je in ieder geval veilig bent aangekomen in Lima! Wat een indrukken heb je al gekregen!
    Hopelijk kun je toch nog wel ergens geld uit de muur trekken ;-)
    Succes meid en we volgen je met belangstelling!!

    xxx

  • 23 Januari 2015 - 14:25

    Marieke:

    hey marleen,

    grappig om te lezen dat die kinderen gewoon op die dashboards van auto's zitten. gelukkig hebben ze hier in Nederland goede regels over zulk soort dingen. (hoop ik:)) Ik hoop dat je wel ergens geld kunt pinnen want anders heb je denk een probleempje haha. Suc6 nog verder, en ik kijk uit naar het volgende verslag van je.

    xx

    PS: ik hoop dat de douche het met de volgende keer douchen wel goed doet want tis echt vreselijk zo n koude douche:)

  • 23 Januari 2015 - 19:16

    Tante Grietje:

    Hoi Marleen,
    Fijn dat je reis zo goed verlopen is ,je hebt al zoveel meegemaakt dat je waarschijnlijk het idee hebt dat je al veel langer van huis bent, ik volg je verslagjes met belangstelling.
    Tot horens

  • 23 Januari 2015 - 23:30

    Koos:

    Hoi Marleen,

    Fijn en blij om te vernemen dat je veilig in Peru bent aangekomen. Wat dacht je nadat je was geland effe een paffie "take it easy" effe bijkomen. Zoveel indrukken en onrust om je heen, een ieder wil wat van je, komt mij niet onbekend voor. Blijf jezelf, kijk goed uit, ga je volgen als je nieuwe info stuurt hoop ik daar op te reageren. Hennie wacht op jou heb ik begrepen. Je weet wat ik bedoel, spannend toch!
    Tot de volgende keer.

  • 24 Januari 2015 - 07:53

    Corrie :

    Hoi Marleen , goed te lezen dat je veilig aan gekomen bent Wat een indrukken zal je opdoen als ik nu al. lees wat je mee maakt als je aankomt in Peru.

    Wees voorzichtig,

    Groetjes ook van de collega`s Iranca en Jelly

  • 24 Januari 2015 - 11:57

    Ma:

    Lieve marleen,
    Super bedankt voor het skypen.10.000 KM ver,en toch even zo dichtbij!
    Prachtige foto''s joh,super jaloers ben ik.
    Fijn dat je nog mensen hebt ontmoet om mee naar het strand te gaan.
    Goede vlucht naar je volgende bestemming vandaag hoor.

    Liefs.

  • 24 Januari 2015 - 12:22

    Pa:

    hoi Mar, Hoe leer ik zelfstandig te worden. Kun je op deze manier goed aan werken (praktijk), maar dit gaat jou zeker lukken. zal wel het lastigste zijn, dat je alleen ben en dus alles echt alleen uit moet zoeken. denk goed na en neem zo de juiste beslissingen. tot hiertoe gaat het geweldig. ga zo door! succes met de reis naar cusco. en wellicht vind je daar wel ergens aansluiting in die twee weken, sterkte met de studie. en zet hem op. we horen wel weer van je.

    doei meis. xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 14279

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: