Aankomst Iquitos! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu Aankomst Iquitos! - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu

Aankomst Iquitos!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 Februari 2015 | Peru, Iquitos

De laatste dag in Cusco gegeten op de markt 'San Pedro'. Wat een ervaring! Het was goed te eten en maar 4 sol voor een maaltijd inclusief sap van selderij. (4 sol is ongeveer 1.50 euro). En de laatste avond gezellig met mensen van school gespendeerd. Het is heel raar om deze mensen, waar ik een lange tijd mee heb opgeschoten, gedag te zeggen. De meesten zie ik waarschijnlijk nooit meer. Ik voelde me toch wat verdrietig;) Maar een paar komen me misschien opzoeken in Iquitos, leuk vooruitzicht!

En toen was het zover... Op naar het volgende avontuur, Iquitos. Vroeg opgestaan, de taart opgehaald die ik had besteld voor de familie, waar ze erg blij mee waren. En ja, zoals altijd moest ik erg haasten! Op tijd komen is ook hier niet mijn ding. Gelukkig was ik wel op tijd op het vliegveld! Bij aankomst in Lima met de bus naar m'n bagage. En uiteraard weer 100 taxi chauffeurs die hun diensten aanboden. Eerst maar eens een koffie gedronken en geluncht. Daarna had ik nog zoveel tijd! Ik heb overwogen om naar Barranco te gaan, dat schijnt een leuke wijk te zijn in Lima, maarja wat ga ik daar doen met al m'n bagage.. Toch maar niet gedaan dus. Met al m'n bagage tijd volmaken was niet heel chill. Heb maar een rustig hoekje opgezocht en genoten van de hitte. Stiekem kon ik er helemaal niet tegen, het is zo'n groot verschil met Cusco qua temperatuur!
En toen ik daar lekker zat kwam er een gezinnetje naar me toe die erg graag op de foto wilden met mij. Ach, why not. Ik ben de beroerdste niet. Erg mooi zal die niet geweest zijn trouwens met m'n oververhitte face:p Super grappig, ik kijk nergens meer van op hier.. Ik hoop wel dat ik het vol hou om zo bekeken te worden. Soms is het nogal ongemakkelijk als mensen je letterlijk ongegeneerd aangapen. Alsof ik ontsnapt ben uit de dierentuin!?

Omdat het me echt te heet was, besloot ik binnen een rustige plek te zoeken en heb ik heerlijk een uurtje geslapen. Nooit geweten dat ik dat zou kunnen op een vliegveld..
Daarna eerst m'n bagage gedropt en nog even buiten geweest en een stukje de straat ingelopen.

Toen ik aankwam in Iquitos stonden Marielle en Sarah ons al op te wachten op het vliegveld. Wat een drukte en wat een hitte! We gingen met een tuctuc op weg naar het huis van Marielle.
Ik heb een heerlijk grote kamer die ik deel met een salamander en nog wat andere beestjes.
Na een meer dan welkome douche lekker m'n bedje ingegaan. Vol verwachting voor de volgende dag!

Vandaag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen. Daarna nam Marielle me mee naar de school, waar ik de juffen heb ontmoet. Die waren hard bezig om alles af te krijgen, voor maandag de eerste schooldag weer begint. Daarna ben ik gezellig met Marielle haar gezin wezen lunchen. Met z'n zessen op 2 motors en daar gingen we. Je ziet hier vooral motorkarren en motors op de weg. En op de motors zie je vaak moeders met slapende baby's achterop zitten bij hun partner. Het maakt het straatbeeld naar mijn mening erg gezellig en chaotisch met al die tuctucs en motors.

Na de lunch 2 uurtjes geslapen. Het is hier zo warm! Moet er echt nog erg aan wennen! Het slapen deed me erg goed:) Ik ben daarna samen met Marielle en haar oudste naar het centrum geweest en naar de boulevard waar je uitkijkt op de amazone. Ziet er erg gezellig uit! Daar zal ik vast vaker heengaan in de 5 maanden dat ik hier zit!

Na onze boodschappen te hebben gedaan heb ik even gegeten en toen brak de eerste tropische bui los die ik hier meemaak. Regen, niet normaal zo hard! Ergens klonk ook wel gezellig en het was in ieder geval erg verkoelend :)

Maandag begin ik om half 8 op de school. Vroeg opstaan dus de komende 5 maanden. Ook wel fijn om na een maand weer een ritme te krijgen..

Ik wil iedereen weer heel erg bedanken voor zijn of haar reacties! Had dit niet gedaan zonder jullie steun! Super dat jullie zo met me meeleven!

Chau!

  • 28 Februari 2015 - 13:36

    Koos:

    Hallo Marleen,

    Blij dat je op je stekkie zit en nu aan het werk op zijn Peruaans. Zal allemaal wel goed komen, nu een ritme opbouwen en geen haze slaapjes meer. O ja dat uiltje knappen kennen wij wel. Ik denk dat wij daar kampioenen in zijn. Even een voorvalletje Treinen rijden stations voorbij zonder het te merken.

    Het is hier nog geen voorjaar en jij zit daar te puffen van de hitte, wat een verschil. Komende week gaan we hier weer een beetje regen krijgen. De tropisch regen die je meemaakte is zo intens dat je geen 5 meter voor je uit kan kijken zoals wij dat hebben beleeft, en binnen een halfuur stond en 30 cm water in de straat.

    Ga je suc6 wensen en denk aan jezelf.

    Hartelijk gegroet,

    De B- Hardinxvelders

  • 28 Februari 2015 - 21:24

    Pa En Ma:

    Hoi mar,
    fijn dat je heelhuids aangekomen bent op je stage-adres. we hebben erg genoten van je grappige verslag. Je zou zo journalist kunnen worden. Het zal inderdaad wel even wennen zijn aan de hitte en de vochtigheid.(daar is Nederland in de zomer nog niets bij) verlang je misschien toch nog een beetje terug naar dat heerlijke Holland!?je vakantie is nu een beetje voorbij en nu moet je weer aan de bak. ook dat zal weer wennen zijn. wel weer een enorme uitdaging natuurlijk, en dat gaat jou wel lukken. we zijn hier erg trots en jaloers op jou en wij zouden heel graag even om een hoekje willen kijken om even mee te kunnen genieten.
    we hopen natuurlijk je zo spoedig mogelijk weer te zien en te spreken via skype en wachten maar even af op je bericht. alvast veel sterkte en wijsheid toegewenst van ons en blijf goed op jezelf passen. doe de hartelijke groeten aan Mariélle en Sarah.
    Hartelijke groeten van ons uit t'ambacht

  • 03 Maart 2015 - 11:50

    Familie Mauritz:

    Ha Marleen!
    En dan zijn er al weer bijna zes weken voorbij van je avontuur! Wat heb je al veel ondernomen, gezien, geleerd en gedaan. Super hoor!
    Nu je bij je stage-adres bent zal het wel weer anders worden met je werktijden...
    Een fijne tijd daar en hopelijk gaat het lukken om kinderen onderwijs te laten volgen! Veel succes!!
    Groetjes van ons allemaal!!

  • 04 Maart 2015 - 14:49

    Oordj:

    Hoi Marleen,

    Ik lees dat je niet stil zit in Peru behalve in de tuc tuc.
    Wat een leuke belevenissen. Wat een avontuur.
    Leuk om deze berichten te lezen en hier is alles goed.
    Marleen dat Robert iets naar jou wilde schrijven bedoelde ik niet op je eigen e-mail maar via deze weg waar ik dan zelf bij ben.
    Maaar we laten het hij is al met hele andere dingen bezig.
    Groet v Jelly en zegen!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 14285

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: