Weer thuis... - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Marleen - WaarBenJij.nu Weer thuis... - Reisverslag uit Hendrik-Ido-Ambacht, Nederland van Marleen - WaarBenJij.nu

Weer thuis...

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 September 2015 | Nederland, Hendrik-Ido-Ambacht

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn hoe het inmiddels met me gaat..

Zoals jullie weten ben ik inmiddels weer thuis, alweer een maand!
Het was echt heel erg wennen en ik ben nog steeds niet helemaal gewend. Al is het wel fijn om weer thuis te zijn met familie en vrienden!
Ik keek mijn ogen uit bij alle moderne gebouwen en snelwegen met dure auto's. In het begin gooide ik ook thuis mijn wc-papier steeds in de prullenbak, uit gewoonte. Inmiddels ben ik daar wel weer aan gewend, bizar hoe snel dat gaat. Wel vind ik het nog steeds heeel koud hier. Grappig is dat ik alles vergelijk met Iquitos en inmiddels ben ik er van overtuigd dat het inderdaad een heel andere wereld is hier. Er zijn bijna geen vergelijkbare dingen. En om nu te zeggen dat de ene wereld beter is dan de ander.. Tja, dat is net hoe je het bekijkt;)
Kort samengevat, ik mis Iquitos met alle lieve mensen en kindjes elke dag, maar besef tegelijk ook heel goed dat ik voorlopig even in Nederland moet zien te overleven:)
Ik ben nu begonnen aan mijn minor Spaanse taal en cultuur, waar ik mijn Spaans nog wat kan verbeteren..
Verder is het elke dag een beetje meer 'landen' in het westerse wereldje..

Dank aan iedereen die mijn blogs heeft gelezen en heeft mee geleefd. Hopelijk snel weer een nieuw avontuur :)

P.s. El Manguaré zoekt nog steeds sponsors en tientjesvrienden. Mocht je dit project dus interessant vinden en wil je wat geven aan een goed doel, geef het dan aan El Manguaré! www.elmanguare.nl

Liefs!

  • 26 September 2015 - 12:50

    Marielle:

    En wij missen jou ook nog steeds hier, lieve Marleen.
    We houden contact. X

  • 29 September 2015 - 12:27

    Jelly:

    Hoi Marleen,
    tuurlijk is het wennen, maar wat zal je familie blij zijn dat ze jou weer elke dag om je heen hebben.
    De enige vergelijking hier is dat je op een camping ook vaak het toiletpapier in het prullebakje gooit.
    Ja thuis is er natuurlijk geen vergelijking, kan je zien hoe een rijk land wij hebben.
    Knap dat je het Spaans gaat verbeteren. Veel succes er mee.
    Groetjes van het kreekpad, en sterkte met alles wat je aanpakt!
    Lees psalm 2 vooral het laatste, alles gelukt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 1779
Totaal aantal bezoekers 14258

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: