Jungle ervaringen en 1e actie met het sponsorgeld - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu Jungle ervaringen en 1e actie met het sponsorgeld - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu

Jungle ervaringen en 1e actie met het sponsorgeld

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 April 2015 | Peru, Iquitos

Wauw wat vliegt de tijd toch enorm! En wat vliegt het sponsorgeld vooruit!! Daar wil ik toch graag mee beginnen! Ik ben echt ontzettend dankbaar en blij om te zien dat veel mensen donaties geven. Ik was ook erg verrast dat mensen donaties hebben gegeven, waarvan ik niet wist dat ze mijn blog lezen. Bij deze enorm bedankt voor al jullie bijdrages! Het sponsorgeld staat inmiddels op 790 euro! Dat is gewoon bijna 1000 euro! Wauw, ik sta versteld!
Ik heb hiervan inmiddels het eerste kunnen doen. De familie waar ik over vertelde hebben twee dochtertjes die naar school gaan, maar geen schoolspullen hebben en daardoor nooit thuis kunnen oefenen en ook op school niet alles kunnen doen. Ik heb daarom schoolspullen gekocht en deze op school gebracht. Ik werd heel veel keer omhelsd door de meisjes en de vader heeft me ook heel vaak bedankt. Bij deze wil ik deze knuffels doorgeven aan de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt. Het was een heel emotioneel moment, maar ook een ontzettend dankbaar moment! Ik ga nog proberen de foto op mijn blog te krijgen..
Dank julie wel! Ik ben dankbaar en de mensen hier ook.
We gaan nu op zoek naar een andere baan voor de vader. Dit is een lastige opgave aangezien hij niet kan lezen en schrijven en nooit een vak heeft geleerd. We denken aan zoiets als schoenmaker. Het idee is dat wij dan de materialen kopen die hij daarvoor nodig heeft en zorgen dat hij het vak leert, zodat hij daar zijn geld mee kan gaan verdienen in de toekomst. Dit is sowieso meer dan 5 sol per dag. Maar voorlopig blijven we nog even zoeken of er nog betere opties zijn..
Hier nogmaals mijn rekeningnummer voor als mensen deze niet terug konden vinden:
M.N. van Baaren
NL30 ABNA 0519320948

Verder is Lisa hier bijna 2 weekjes geweest. Mega gezellig! Ik mis haar nu al. We zijn 3 dagen naar de jungle geweest samen met Dean, een andere vrijwiliger uit Colorado. Wat was dat vet! We hebben echt genoten. We hebben een anaconda, een vogelspin en een luiaard vastgehouden. We hebben heerlijk geknuffeld met aapjes. Ook hebben we een kleine krokodil vastgehouden en gegeten. Het was een hele vette ervaring! Ook hebben we tussen de dolfijnen gezwommen. Roze en grijze dolfijnen hebben ze hier. Maar helaas bleven ze allemaal op afstand toen wij het water in plonsten. De lodge waar we sliepen stond 10cm onder water. Het water is nog steeds aan het stijgen helaas. Maar wel heel relaxt dat we zo het water in konden springen vanaf onze lodge. En ik heb een nieuw idee opgedaan. Er is een jungledorpje, genaamd Puerto Miguel, waar je vrijwilligerswerk kunt doen. Je moet dan basis Engels leren aan de kindjes van dat dorp. Ik ben erover aan het nadenken om daar nog 3 weekjes heen te gaan na mijn stage hier in Iquitos. Ik ben echt weer even helemaal bijgetankt door de jungle. Het was echt het perfecte moment om te gaan na alle heftige dingen van afgelopen weken. Ik kan er weer tegenaan!

Verder zijn we afgelopen week nog een keer voor een middagje een wandeling wezen maken door de jungle. Heerlijk! Ik mis toch wel wat natuur hier in Iquitos zelf. Er is gewoon niet zo veel te doen in de stad zelf..

Volgende week gaan Anna en Julie weg hier. Dan heb ik nog 3 weekjes met Sarah en Dean en dan gaan zij ook weg en heb ik het rijk alleen. Wat gaat dat stil worden! Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan..

Nu lekker weekend vieren!

Tot snel weer!

P.s. reacties waardeer ik altijd enorm en vind ik leuk om te lezen. Ook ideeen over hoe we deze familie kunnen helpen zijn welkom:) Met z'n allen staan we sterk!

  • 10 April 2015 - 20:06

    Arie En Jo:

    He lieve zus,

    Heerlijk om zo'n positief verslag te lezen! Mijn mond viel wel even open van verbazing over het bedrag dat al binnen is. Te gek, daar kun je wel wat mee!! :) Mooi om te lezen dat je die mensen daar kunt helpen. En dat je op zo'n mooie manier iets kan betekenen voor die mensen daar! Wel echt bizar he, dat mensen dan maar 5 sol per dag verdienen. Nog geen twee euro! Ongelooflijk! Hopelijk vindt je een beter baantje voor hem, iets van burgemeester ofzo (of hebben ze die al?) :p

    Fijn dat je weer mooie dingen kunt zien en genoten hebt van de mensen daar om je heen! En dan die laatste weekjes met de rest.. Komen er dan helemaal geen nieuwe mensen?!

    Dikke kus van ons!

  • 10 April 2015 - 20:49

    Pa En Ma:

    Echt ontzettend fijn voor je,dat je even bijgetankt bent joh
    Gezellig verhaal weer.
    We hopen zo dat je zelf ook persoonlijk een zegen mag ervaren over al het moois wat je voor deze
    mensen mag doen.
    Ik las ergens over een arme moeder die ze aan een broedmachine hadden geholpen Is dat ook iets voor je vrienden misschien?
    Sterkte bij alles wat er nog op je af komt
    Liefs,ons

  • 10 April 2015 - 21:34

    Marieke:

    hé zus,

    Echt zo fijn dat je wat kan betekenen voor dit gezinnetje. Ik hoop ook dat jullie beter werk kunnen vinden voor die vader dat zou zo mooi zijn!!

    Super dat je ff lekker bent bijgekomen in de Jungle. En nu de foto's nog heah:)

    hoe zit dat eigenlijk met dat huis van die mensen?? Waar wonen ze nu??

    Ik hoop dat je nog heel veel geld ophaalt om die mensen te helpen!!!

    A big hug,
    Marieke

  • 11 April 2015 - 11:05

    Koos:

    De lente lijkt hier in aantocht te zijn gekomen, We hadden een paar dagen mooi en zonnig weer. De bomen en struiken komen in de bloesem te staan, ziet er allemaal vrolijk uit. Je opgewekte verhaal is mooi om te lezen dat je meer armslag heb om die mensen daar te helpen. Ik hoop dat je daar veel en goed werk van mag doen, en geef ruimhartigheid. Je volgers staan vierkant achter jou werk zoals je heb gemerkt. Succes met alles wat op je pad komt.
    Je O..

  • 13 April 2015 - 07:36

    Jelly:

    Hoi marleen,
    Wat fijn dat je deze mensen kunt helpen van het sponsorgeld.
    Zo te zien ben jij daar de miljonair met het opgehaalde geld.
    Wat verdient die vader weinig gekeken naar onze maatstaven.
    Mijn vraag is wat ken die vader wel en kan je daar niet op insteken?
    Wat een bijzondere dingen doe je daar in het oerwoud!
    Niks voor mij met die vogelspin! Gelukkig heb je weer wat bijgetankt en ook leuke dingen gedaan.
    gezellig nog wat mensen om je heen dat heb je alvast te pakken!
    Ik wens je veel plezier en bedankt voor je reisverslagen.
    Altijd weer leuk om te lezen!!

  • 17 April 2015 - 13:41

    Nathalie:

    Hoi Marleen,
    Wat een leuk verhaal weer.
    Ik heb daar net wat geld bij je moeder afgeleverd.
    Het was ongeveer €30.00 .
    Samen met m'n buurjongen heb ik lege flessen opgehaald en kaarten verkocht die ik maak.
    Zo hebben wij aardig wat geld bij elkaar verdiend.
    Misschien ken je me niet maar ik zit bij Gert-Jan in de klas.
    Die vertelde een verhaal en zo kwam ik op het idee om geld op te halen voor jouw.
    Fijn dat je weer wat bijgetankt ben.
    Groetjes Nathalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 14269

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: