How the story goes on.. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu How the story goes on.. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu

How the story goes on..

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Februari 2015 | Peru, Cuzco

Hola mis amigos!

cómo están?
Estoy muy bien! Cusco es un ciudad muy muy bueno!

Even weer wat sneller een blog, anders weet ik het straks allemaal niet meer..

Vorige week vrijdag salsales gehad. Super moeilijk! Maar het ziet er nice uit als je het kan! Erg gelachen met de groep!

Zaterdag was het valentijnsdag. En ja, dat vieren ze hier ook. Overal en nergens liepen mensen ballonnen, rozen, hartjescakes etc. te verkopen. En jawel, during the day zag je allerlei stelletjes lopen met rozen en ballonnen. Super grappig om te zien. Ik zie nog steeds het nut van zo'n dag niet in, maar ik heb me prima vermaakt bij het zien van oververliefde stelletjes die ontzettend blij zijn met hun rozen en ballonnen:)

Inmiddels ben ik in de familie beland. De familie bestaat uit een moeder met twee zoons van 16 en 12. De moeder is super nice! De kids zijn erg op zichzelf, maar sweet. De eerste dag kreeg ik heerlijk warme chocolademelk van de oudste zoon, die leert voor kok, erg lief en lekker.
Een leuke bijkomstigheid is dat ik nu met het ov moet reizen. Het is ongeveer 20 minuten met de bus naar Plaza del Armas en vanaf daar is het nog zo'n 10 minuten lopen naar school. Het is zo vreemd, je betaalt altijd 0.70 sol voor een busrit. Het maakt niet uit of je er 10 haltes in zit of 1. Wel makkelijk voor degene waarbij moet worden afgerekend. Die persoon is een soort van propper en roept bij elke halte waar we heen gaan en probeert zoveel mogelijk mensen in de bus te krijgen. Het resultaat is dat de bus overvol is. Hele nieuwe ervaring, maar ik hou van deze cultuur! Voel me thuis hier, hoe gek dat ook klinkt :) Het enige wat ik hier mis is mijn familie! Zou zo geweldig zijn als jullie dit ook mee zouden maken!

Deze week heb ik les in de morgen. Dat is wel heel relaxt. Lekker de hele middag en avond vrij voor mezelf! Mn klasgenoten zijn een duits meisje, een nederlands meisje en een zwitsers meisje. Gezellige classmates! M'n Duitse classmate van afgelopen weken is vertrokken naar Bolivia. Ik wil ook gaan reizen. Ik wil graag Colombia en Chile zien. Maar voorlopig zit het er niet in..
Het voelt zo als vakantie en ik heb helemaal nog geen zin om naar Iquitos te gaan waar alles onder water staat op het moment. Voorlopig eerst nog even hier genieten!

Gisteren inkopen gedaan bij een jonge vrouw. Nieuwe alpaca truien en een nieuwe sjaal. Het is zo koud hier soms! Een erg grappig vrouwtje. Er was nog plek zat voor meer in onze tas volgens haar en we moesten al onze vrienden brengen en de hele winkel leegkopen. Ze bracht het erg goed en op een leuke manier. Daarnaast was haar shop de goedkoopste tot nu toe. Ga zeker nog een keer terug!

Naast genieten gebeuren er ook vervelende dingen. Ik kom mezelf wel tegen soms. Ik ben ineens zo chaotisch. Ik raak echt van alles kwijt! Zo ken ik mezelf niet(A) Ik ben helaas m'n jas ook kwijt geraakt, dus moest op zoek naar een nieuwe.

Gisteren naar de dokter geweest om te vragen of ze iets heeft voor m'n hoest. Heb al 3 weken lang een hele vervelende kriebelhoest en zelfs na 2 complete flessen hoestdrank is het niet beter geworden. Ik denk dat ze het hier nog niet helemaal snappen. Ook de coca thee helpt niet;)
Maar ik mag niet klagen. Er zijn al zeker 4 mensen in het ziekenhuis beland vanwege een parasiet.. Zo blij dat ik dat (nog) niet heb! Heb nu een antibiotica kuur, omdat ik een bacterie heb en daarnaast ook hoestdrank gekregen. Ben benieuwd!

Vanochtend was ik veel te laat voor school. Snel in de bus en gaan maar. Ik zat naast een vrouw met een baby van 7 maanden. Dit had ik haar gevraagd. Het leuke was dat ze haar gewoon borstvoeding gaf in de bus. Toen ik later vroeg aan m'n docent zei ze dat het hier heel normaal is. Ze doen het overal en het wordt zelfs als 'sweet' gezien.

Vandaag ook met de klas naar de dierentuin geweest. Wat een ellende! Tijgers in een hokje van 3 bij 3 meter en noem maar op. Maar was leuk om daar geweest te zijn. Een dierentuin zoals in Nederland kennen ze hier blijkbaar niet. Het is een kleine en kale boel haha. Maar met de fleurige vogels was het toch nog wat:)

Vanavond eet ik met m'n familie en doe ik het rustig aan. Morgen al m'n verjaardag, niet te geloven! Het is zo raar om hier jarig te zijn, maar ook wel cool om op zo'n mooie plek m'n bday te vieren!

Als laatste nog een vraag. Ik weet niet zo goed wat te doen.. Extra week in de familie in combi met private lessons of aankomend weekend naar Iquitos? In Iquitos is het nu nog rustig, omdat iedereen vakantie heeft..

Ciaou amigos!! Para mi familia hasta mañana en skype! Y muchos besos para todos! I miss you!

  • 19 Februari 2015 - 01:17

    Marielle:

    Lieve Marleen,

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een hele leuke dag van. Wij gaan hier wel een avond aan de wijn met je! ;)
    Bedenk je maar lekker wat je wilt, met naar hier komen. Als je dit weekend komt, kun je rustig wennen aan de warmte (want het is goed heet!) voor de school begint en kun je al onze juffen en schooltje al leren kennen. Dat is ook fijn. Als je volgend weekend komt, leer je meer spaans. Maar je kunt hier ook zelfstudie doen. Laat maar weten wat je beslist.

    Liefs Marielle

  • 19 Februari 2015 - 08:13

    Yvonne Janse:

    Hallo marleen,

    alvast van hart gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan en maak er een gezellig dag van.
    echt leuk dat jij je daar thuis voelt , geniet nog van de tijd dat je daar beng
    veel liefs van ons
    gr koos en yvonne xxxx

  • 19 Februari 2015 - 08:39

    Pa En Ma:

    Van Harte ...meid!!!!
    Je verjaardagskado is hopenlijk al binnen?
    Prachtig verslag weer.
    Wensen je een heel gezellige dag vandaag,en tot vanavond
    Niet al te veel aan die cultuur daar gaan hechten ,anders zien we straks noooooit meer terug
    liefs,ons

  • 19 Februari 2015 - 11:50

    Familie Mauritz:

    Lieve Marleen,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heeeele fijne dag!!
    Wat een leuk verslag weer, mooi om te lezen. Maar van de spaanse zinnen tussendoor snappen wij niet veel hoor ;-))
    Hopelijk gaat de antibiotica helpen en raak je je hoest kwijt. Tja, dat is al niet anders dan hier want er wordt hier ook heel wat afgehoest.
    Sterkte met kiezen wat je de aankomende week gaat doen, je komt er vast wel uit.
    Liefs van ons allemaal

  • 19 Februari 2015 - 12:13

    Esther Van Baaren:

    Hé zusje ;-)

    Congratulations! Maak er een supergeweldige dag van!

    The story goes on and on..
    Je hebt weer veel gave dingen meegemaakt!
    Dat reizen komt echt nog wel hoor, desnoods gaan we samen, volgend jaar ^^
    Als ik jou was, zou ik trouwens nu al naar Iquitos gaan, ff inkomen. En je kunt daar inderdaad een zelfstudie doen.
    Ik ben nog wel benieuwd wat die bijeenkomsten in de bus precies inhouden? Haha!

    Atentamente, Esther

  • 19 Februari 2015 - 12:14

    Esther:

    Ik had je trouwens nog rozen gestuurd maar die zijn zeker nooit aangekomen? :$

  • 19 Februari 2015 - 18:12

    Jaap Van Baaren:

    hey zussie

    allereerst van harte gefelicitaart met je verjaardag. moet wel apart voelen je verjaardag in zo een andere cultuur so far from home. Ook ik hoop dat je hoest over gaat :)
    Ik hoop dat je van elke dag geniet, ook op je stage. Stiekem ben ik ook wel een beetje jaloers. Nouja dit was het wel weer een beetje...

    Adios Marlenos <- ik spreek ook Spaans :)

  • 19 Februari 2015 - 18:21

    Marieke:

    eeeyyy marrieee,

    HAPPY BIRTHDAY!!
    hoop dat je nog een leuke dag hebt verder en we horen de rest zometeen wel ;) En als het goed is heb je mijn verjaardagscadeau al binnen gehad. Geniet maar lekker van alles wat je meemaakt en ik zou idd ook nu al naar Iquitos gaan, kan je btje wennen aan het weer enzo daar en daar kan je ook nog Spaans leren tog?! Nou tot op Skype!!


    queridos saludos de la fría Holanda

    Marieke

    PS: khoop dat google translate het goed vertaald heeft haha :)

  • 19 Februari 2015 - 19:24

    Fam.van Zetten:

    Ha Marleen,

    Een klein testje hoever je al mat de spaanse taal bent gevorderd.
    Feliz cumpleanos y que Dios bendiga su nuevo ano de vida.
    Nos gustamos leer tus historias.
    Que bueno leer que estas bien!

    Van harte gefeliciteerd met je 21e verjaardag.
    Groeten van ons allemaal

  • 19 Februari 2015 - 21:22

    Ome Gert En Tante Rika:

    dag Marleen nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk ben je snel van je hoest af
    anders moet je bij de dokter maar om codeinetabletjes vragen.
    nog een fijne dag met je vrienden en vriendinnen

    hartelijke groet uit giessenburg.

  • 20 Februari 2015 - 10:16

    Lisa En Milan:

    Hoi lieve tante Mneen,

    Mama leest de verhalen die u schrijft voor ons. We vinden het altijd heel leuk iets van u te horen.
    Wat maakt u veel leuke dingen mee! Ik denk dat wij ook wel een keer op vakantie willen naar Peru. We hopen dat u wel Nederlands blijft praten, want Spaans verstaan wij niet! Lisa kijkt heel veel Engelstalige filmpjes, dus haar Engels is wat beter dan haar Spaans. Mama zei dat u een hele leuke verjaardag hebt gehad! Heel fijn!
    Nou... ik hoop dat we snel es " op de computer naar tante mneen kunnen kijken. Lees skypen.
    Een heeeeel dikke knuffel en kus van je allerliefste nichtje en neefje.

  • 20 Februari 2015 - 10:20

    JP En Elise:

    Hee lieve zus,

    Doordat we regelmatig app contact hebben, vergeet ik gewoon een bericht achter te laten onder je blogs. Ik lees ze wel allemaal, hoor!
    Wat een ontzettend mooie en leerzame ervaring zo'n reis! Ik hoop dat je Spaans wat beter is geworden door je extra lessen. Ik zou denk ik kiezen om bij de familie te blijven. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Wel gezellig zo, toch!?
    Ben wel erg benieuwd naar de foto's en verhalen van je verjaardag!

    liefs uit n regenachtig Nederland...
    JP en Elise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 14231

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: