School, Sacred Valley en Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu School, Sacred Valley en Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu

School, Sacred Valley en Machu Picchu

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 Februari 2015 | Peru, Cuzco

auw. Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten. Afgelopen 3 weken waren drukke weken! De eerste week school in Cusco was oke, maar koud. De tweede week had ik les in valle de sagrado, in Yanhuara. Super super mooie omgeving! Deze week was beter dan de eerste week. We hadden hangmatten, het was warm en we deden excursies naast de school. Super week gehad daar! Les van 8 tot 12, lunchen en relaxen of een excursie after it, top! Ik ben naar Morray geweest en we hebben ook een berg beklommen. Pff dat was heavy, maar het uitzicht was amazing! Niks gewend natuurlijk..
Er was daar ook een cupcakestore, die alleen open ging voor ons! Elke dag konden we aangeven wat we de volgende dag voor cupcakes wilden. Genoten van die mensen, toppers!
En.. ik heb coey gegeten! Gezellig rond het kampvuur. Na een uurtje of 2 was de coey gaar en konden we gaan genieten. Ik moet zeggen dat het best wel oke was. De huid was een beetje knapperig en ook best lekker. Maar ik ga toch liever voor kip.

Afgelopen week heb ik de jungletour gedaan. De eerste dag van de jungle tour begonnen we al vroeg. We werden om half 8 opgehaald wat uiteindelijk 8 uur werd, netjes op tijd voor Peruaanse termen! We reden 1.5 uur, hadden een stop bij een supermarkt voor de wc en om wat dingen te kopen. Daarna nog een keer 1.5 uur omhoog. Bovenaan begonnen we dan aan onze afdaling met de mountainbikes vanaf 4000 meter. Super tof! Alleen het regende echt heel hard waardoor ik weinig of niks kon zien. Later was het weer beter en hadden we een mooi uitzicht tijdens de afdaling. Geweldig dat er mensen daar in de middle of no where leven. Zomaar een huis op de berg. Super cool! Op een gegeven moment mochten we niet verder. Er was een stroming over de weg, maar omdat deze te veel kracht had door de regen moesten we alle bikes opladen en per bus eroverheen. Jammer! Had het graag met de mountainbike gedaan, zag er zo vet uit! Daarna hadden we lunch en gingen we naar ons hostel. Heel normaal dat er geen toiletpapier is in de hostels. Eerste wat we kochten dus. Hostel was verder wel oke. We sliepen met alle meiden op 1 kamer. 9 girls in 1 room. Na het diner wat gehangen en op tijd naar bed.
De tweede dag de hele dag hiken! 8 uur lang. We begonnen om half 6 in de morgen. In de ochtend was het vooral rain rain and rain. Gelukkig werd het later beter. We liepen de meest smalle paadjes in een geweldige natuur! We liepen dwars door de jungle en aten fruit van de boom. Toen kwamen we dan eindelijk aan bij de hot springs. Wauw, dat was great! Mijn voeten en schouders deden zo veel pijn! Op een gegeven moment moesten we de rivier over met een of ander gammel bakje. We moesten er met twee personen in en het zag er zo niet safe uit! Uiteindelijk was het niet zo onveilig als het er uitzag.
Iedereen was zo ontzettend moe na deze hike! Het was veel klimmen en ik moet zeggen dat ik het erg zwaar vond, maar super ervaring! En aan het eind heerlijk in de hot springs, had niets beters kunnen bedenken!
De ena laatste dag gingen we ziplinen. En nog een aantal uur hiken. Was erg tof! Tussen de bergen door, super mooi.
En de laatste dag gingen we dan eindelijk naar de machu picchu! Helaas hadden we de hele dag regen en zijn we daarom op tijd weer terug gegaan.
Inmiddels ben ik met een hoop musquito bites weer terug in het koude Cusco. Ik ga volgende week een weekje in een familie verblijven, ben heel benieuwd! Het is beter voor mn Spaans denk ik.

Jullie horen wel weer van me..

Ciaou!

  • 14 Februari 2015 - 18:59

    Esther Van Zetten:

    Wauw Marleen, klinkt heel gaaf allemaal! Echt leuk om te lezen :)
    Geniet ervan! Liefs, Esther

  • 14 Februari 2015 - 19:19

    Marieke:

    Super mar, klinkt echt heel leuk allemaal. En ben vooral jaloers op je want je bent al een beetje bruin. suc6 nog met de regen daar in Cusco haha. Ma heeft gisteren al in de tuin gezeten omdat het zonnetje zo heerlijk scheen haha :) Ik zou zeggen: ENJOY!!

    Kus van je zus

  • 14 Februari 2015 - 19:19

    Marieke:

    Super mar, klinkt echt heel leuk allemaal. En ben vooral jaloers op je want je bent al een beetje bruin. suc6 nog met de regen daar in Cusco haha. Ma heeft gisteren al in de tuin gezeten omdat het zonnetje zo heerlijk scheen haha :) Ik zou zeggen: ENJOY!!

    Kus van je zus

  • 14 Februari 2015 - 19:19

    Marieke:

    Super mar, klinkt echt heel leuk allemaal. En ben vooral jaloers op je want je bent al een beetje bruin. suc6 nog met de regen daar in Cusco haha. Ma heeft gisteren al in de tuin gezeten omdat het zonnetje zo heerlijk scheen haha :) Ik zou zeggen: ENJOY!!

    Kus van je zus

  • 14 Februari 2015 - 19:33

    Ma:

    Geweldig verslag weer marrie
    Ik zou al die dingen denk ik niet durven.
    Je hebt zo al aardig wat beleefd,ben super trots op jou!
    Het fijnst vond ik dat ik je gister zag.
    En dat met een gezond kleurtje op je wangen
    Succes met je inburgeringscursus volgende week hoor,gaat jou zeker lukken.
    LIEFS,MA

  • 14 Februari 2015 - 19:49

    PA:

    Hoi Marleen,
    fijn dat we eindelijk weer van je horen, het was de laatste twee weken wel erg stil aan het front.
    zo je lezen heb je weer geweldige avonturen meegemaakt, ben echt wel jaloers op je , maar ja, vroeger waren die mogelijkheden er niet zo als nu. jammer dat je Spaans nog niet is wat het zou moeten zijn, zal in die familie wel sneller en beter onder de knie te krijgen zijn. weer een nieuwe ervaring. ben benieuwd hoe je dat zal ervaren. (kijken in de cultuur en er aan snuiven) . pas goed op jezelf en je omgeving en doe je best, ik ben alvast trots op je. Mooie foto's en hopelijk spreken we je a.s week week als je jarig hoopt te zijn,19 feb. dag grote dochter van me en tot ziens en horens.

  • 14 Februari 2015 - 19:58

    Arie En Jo:

    Leuk, weer een verslag! Wat een super ervaringen, zo te lezen! Arie herkent veel van wat je schrijft.. hij wil nog veel meer details weten..;-) We zijn benieuwd hoe je het volgende week in een gezin vindt. Doe je vast weer heel andere leuke ervaringen op. Wij eten nu lekker pizza, toch iets meer zin in dan 'cuy'...:) Veel plezier hè! We denken aan je! Liefs A&J

  • 14 Februari 2015 - 21:46

    Tante Grietje:

    Hoi Marleen,
    Wat een verhalen en belevenissen allemaal. Ik begrijp dat het Spaans nog een beetje tegenvalt maar als je bij een familie verblijft gaat het vast beter.Veel succes verder en tot ziens.Alvast gefeliciteerd met je verjaardag op de 19e.Je zult je ontbijtje op van je mam wel missen.Groetjes tante Grietje

  • 14 Februari 2015 - 22:47

    Koos:

    Hoi Marleen,
    Ik dacht die heeft geen tijd meer voor haar familie. Inderdaad je heb fijn en druk geavontuurd zoals je schreef in je verslag, fijn dat je daar geniet van de cultuur/ natuur maar pas op jezelf. Met je Spaanse taal gaat het wel goed komen als je op je stage plaats bent. ( Krijgen we dan reisverslagen in het Spaans). Dat zou leuk zijn! We horen het allemaal wel hoe het verder met je gaat, succes met alles. Groet je

  • 16 Februari 2015 - 11:37

    Corrie Van De Wege :

    Hoi Marleen , wat een belevenissen maak je mee . Super lijkt me gaaf om zo door Peru te gaan en dat mee te maken . Ik geniet van je reisverslagen en wat je allemaal doet. Hoe is het met je Spaans, kan je, je al een beetje redden in de taal.

    Succes verder

  • 18 Februari 2015 - 21:08

    Lies Verweij:

    super leuk Marleen wat je allemaal meemaakt! En wat een prachtig land! De foto's op fb zijn ook erg leuk, je straalt gewoon helemaal! Succes met de taal en al die nieuwe indrukken...
    Liefs, je buurvrouw x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 14256

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: