Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu

Cusco

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 Januari 2015 | Peru, Cuzco


Oke waar was ik gebleven. Het lijkt alsof ik al een half jaar hier ben en tegelijk alsof ik net ben aagekomen.

Zondag een dipdag gehad. Nergens zin in en een beetje chagrijnig. Jullie kennen het vast wel!

Maandag stond ik vol goede moed weer op om naar de talenschool te gaan. 8 uur er zijn is wel erg vroeg als je het gevoel hebt dat je op vakantie bent. Niks is minder waar. Ik heb les in de middag van half 3 tot half 7 met 20min pauze. Geen vakantiegevoel meer vanaf maandag dus:p

In de ochtend naar el mercado (de markt) geweest met een aantal van de school. Echt gekkenhuis die markt. De ene helft is 1 groot restaurant en de andere helft is vol met alpaca en andere peruaanse producten. (Foto's volgen nog) Daar heb ik eerst 2 heerlijke alpaca truien gekocht, lekker warm! Het is hier namelijk echt koud! 15 graden ofzo. Hard nodig dus zo'n extra trui;)

Ik heb maandag meteen gevraagd of er nog plek was in de accommodatie van de talenschool aangezien ik het Loki hostel wel weer lang genoeg gezien en vooral gehoord had. Het is echt een party hostel en dat werkt niet echt als je elke dag school hebt en je slaap hard nodig hebt. Gelukkig kon ik vanaf dinsdag in de accomodatie van de talenschool terecht:)
Dus nu zit ik bij de talenschool. Is super relaxt. Peruaans ontbijt en lunch zijn inbegrepen, top! Heb hier een kamer voor 3 personen, maar het ziet ernaar uit dat ik hier voorlopig alleen slaap! Heerlijk die rust!

Gisterenavond ben ik uit eten geweest met m'n classmate. Super gezellig en ik moet zeggen dat de Peruaanse keuken een goede is! Ze begrijpen het koken hier wel:)

Vanochtend lekker pannenkoeken als ontbijt gekregen en daarna even naar de stad geweest. Het regent hier op het moment heeel hard. Dat is 1 van de redenen waarom ik heb besloten om volgende week naar sacred valley te gaan. Ik kan daar voor 1 week de school doen. Het weer is daar stukken beter dan hier en het lijkt me wel leuk ook nog wat anders te zien:) Daarnaast gaan er veel heen van de mensen die ik hier heb ontmoet. Het is dezelfde prijs als hier en ik krijg er zelfs 3 maaltijden per dag. Helemaal dik prima dus!

Mijn dagen zijn hier best wel hetzelfde, dus ik verwacht niet veel mee te maken waar ik een hele blog over kan schrijven.

Als laatste heel erg bedankt voor al jullie reacties! Soms uit onverwachte hoek. Super leuk dat jullie me allemaal volgen!

Hasta la vista!

  • 28 Januari 2015 - 20:39

    Arie:

    Hola hermana, wat een record tempo voor die verslagen! Maar leuk om te lezen! Ik krijg de indruk dat je inmiddels je draai wel een beetje gevonden hebt. En dat je leuke mensen ontmoet is natuurlijk ook lekker! Heb je altijd 's middags school? Relaxed, wij moesten toen om 9u beginnen.. Ben benieuwd hoe je de taal vind en de school verder ervaart. Zou er eind deze week nog maar een verhaaltje aan wagen ;) Geweldig die mercado! Al durf je in dat restaurant niks te bestellen, zeker niet als je ziet hoe mensen dat eten. Ben benieuwd naar je foto's en nog veel succes deze week met je studie en gezelligheid met je 'classmates'! Buena suerte!


  • 28 Januari 2015 - 20:40

    Charlotte:

    Leuk Leen! In Nederland is het rond de vijf graden & morgen wss sneeuw.
    Waar ligt Scared Valley? Moet je daar ver voor reizen?

  • 28 Januari 2015 - 22:23

    Jelly Oord:

    Marleen, allereerst een groet v Deborah,
    Wat een drukte daar met school verhuizing mooie truien, lekker eten, het klinkt allemaal inderdaad erg vakantie achtig maar dat is het zeker niet, lees ik wel !! Op het kreekpad is mw Hulleman jarig, en er zijn wat gasten weg en er komen weer nieuwe! Ik wens je veel ontdekplezier toe en de groetjes maar weer!!!

  • 29 Januari 2015 - 17:36

    Tante Rika/ome Gert:

    Ha Marleen, nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je pa! Wij hebben hem gisteren nog gezien op de verjaardag van oma.Bij ons is alles goed. We hebben je verslag gelezen en vinden het leuk. Hier is het ook regen, hagel en natte sneeuw.
    Wij hopen je reisverslagen te blijven volgen. Leuk dat je daar al een beetje je draai hebt gevonden, Wij zijn ook wel een beetje trots op onze nicht die toch maar even daar helemaal in Peru de taal gaat leren en stage gaat doen. Veel succes en we kijken uit naar nieuwe verslagen en foto's!
    Liefs ome Gert en tante Rika.

  • 29 Januari 2015 - 20:14

    Pa:

    Hoi Marleen,
    grappig te lezen hoe ondernemend je bent, gaat daar dus wel lukken met jou.
    Bedankt voor de kaart met je lieve briefje. dat je daar aan gedacht hebt. echt tof.
    doe je best en tot de volgende keer d.v..
    groetjes van ons allemaal.

  • 29 Januari 2015 - 20:14

    Pa:

    Hoi Marleen,
    grappig te lezen hoe ondernemend je bent, gaat daar dus wel lukken met jou.
    Bedankt voor de kaart met je lieve briefje. dat je daar aan gedacht hebt. echt tof.
    doe je best en tot de volgende keer d.v..
    groetjes van ons allemaal.

  • 29 Januari 2015 - 20:55

    Gert-jan:

    hoi mar haha skype was heel!!! leuk.
    veel suukses op de taalen school.
    kan je ne op 9 februari een foto van de machu pichu

  • 30 Januari 2015 - 13:31

    Ma En Marieke:

    heeii

    Gezellig om je blog weer te lezen. We genieten er elke keer weer van. Fijn dat je nu gezellige contacten hebt en ga zo door!! succes volgende week in sacred valley. het zal wel stil zijn als we helemaal niks van je kunnen vernemen hoor! maar we hebben even gegoogled maar het zag er fantastisch uit. jaloeeeerrsss!! Zaterdag eerst nog maar even skypen, anders kunnen we het niet uithouden.

    Lieve groeten.

  • 30 Januari 2015 - 17:20

    Esther:

    Haaa zus,

    15 graden!? Heerlijk zeg! Wij moeten het met 4 graden doen momenteel..
    Leuk om je torries te lezen ;-) Zit het Spaans er al een beetje in?
    Heel veel plezier bij Sacred Valley! Hoop daarna snel weer wat van je te horen..

    Ciaociao


  • 30 Januari 2015 - 22:27

    Mirjam :

    He Mar, wat leuk dat je ons zo snel op de hoogte brengt van je eerste dagen! Mooie torries om met Esther te spreken, haha, ik las het met een dikke grijns. Ook al beleef je naar eigen zeggen niet veel, het klinkt nu al super avontuurlijk :D Hopelijk heb je volgende week veel tijd om te genieten van de mooie(!) omgeving waar je terecht komt, ik heb ook even gegoogled ;-) Ben benieuwd naar je foto's! Alvast veel succes volgende week, met die gekke Peruaanse lestijden en de volgens mij nog gekkere Peruanen, geniet ervan. En eet ook even een cavia voor mij, ik ben wel heel benieuwd naar de keuken daar.. Liefs, Mirjam

  • 05 Februari 2015 - 21:47

    Pa En Ma:

    we hebben net even in sacred valley rondgekeken op google,wat is het daar geweldig mooi joh.
    we verlangen nu toch wel heel erg naar een teken van leven van jou,nadat je daar een weekje ondergedoken bent geweest.Hopenlijk snel weer een nieuw verhaal van je belevenissen deze week

    Liefs,ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 14260

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: