Lima en aankomst Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu Lima en aankomst Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Marleen - WaarBenJij.nu

Lima en aankomst Cusco

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Januari 2015 | Peru, Cuzco

Hola mis amigos y amigas!

Oke ik heb heeel slecht geslapen m'n eerste nacht in Lima, ik denk vooral door de warmte. Toen ik wakker werd moest ik uiteraard eerst naar de bank en ik was dringend toe aan een liter water, dus ging ik vol goede moed weer op zoek naar een bank. Raar genoeg zat er een goede bank recht tegenover waar ik de dag ervoor was. Gelukkig kreeg ik daar geld zonder problemen en heb ik mezelf wat bijgetankt. In het hostel ben ik even neergestreken voor een kop thee. En lekker dat die was! Nee dus, erg bitter.

In de middag praatte ik wat met 2 Australiërs. Wat een accent hebben die gasten!
Ja en dan.. Soms moet je jezelf een beetje aanbieden, wil je niet de hele dag alleen doorbrengen, dus hoe erg het ook tegen mezelf inging (het zit niet in mijn aard), ik vroeg hen of ik mee kon doen met een potje poolen. Dit vonden ze wel gezellig en uiteindelijk ben ik de hele dag met ze opgetrokken. We poolden wat en hebben nog een heerlijke duik genomen in de zee! De golven waren hoog! Het was echt super! Lekker opgefrist ervan!
Daarna heb ik genoten van een burger met patat in het hostel zelf. Dit omdat ik te schijterig was om een restaurant te zoeken en omdat het eten in het hostel prima te doen is:)
In de avond was ik uitgeput! Ik heb nog wat gehangen met de Australiërs en ben op tijd naar bed gegaan, helemaal tevreden over de dag en over m'n Engels, wat stukken beter is nu..

De next day.. wekker op half 7 en 7 uur de taxi naar Lima airport. Oke, ik was redelijk op tijd naar bed gegaan, maar het was way to early!! Aangekomen op het vliegveld eerst m'n bagage gedropt en toen op zoek naar koffie. Daar omtmoette ik een vrouw met 2 kids uit Californië. Zij was erg enthousiast over mijn stage en vond dat ik goed werk deed, dus kreeg ik de koffie van haar. Super lief! Daarna had ik nog een half uur over, dus besloot ik nog even van de zon te genieten. Heerlijk!!!
Mijn vlucht was 1 uur. Echt een grap. Voor je bent opgestegen ga je alweer dalen. Heel relaxt. Alleen het leek net alsof je constant in een lift zit die op en neer gaat. Behoorlijk misselijkmakend dus..
Mijn taxi stond nog netjes te wachten en ik was binnen no time in het hostel. Het hostel hier is echt veeeel groter dan in Lima. Niet echt mijn ding. En toen ik even ging kijken waar de talenschool is, kwam ik erachter dat het best een eind lopen is en dat ik al die trappen op moet zoals op de foto te zien is. Ik denk dat ik maandag op zoek ga naar een ander hostel dichterbij de school :)
Op dit moment hang ik een beetje rond in de tuin. Heel relaxt. We zien wel wat de dag van morgen brengt. Ik denk dat het een dagje tuin wordt aangezien ik behoorlijk veel energie kwijt ben door al dat reizen en zondag is toch een dag om lekker uit te rusten. Al heb ik hier geen besef van dagen meer!

Dankjulliewel voor al jullie reacties! Heel leuk om te weten en lezen dat jullie mij volgen. Zo ben ik toch nog een beetje bij jullie. Keep doing that!

Bon dias!

Adios

  • 24 Januari 2015 - 22:20

    Arwen:

    Hey heldin,

    Wat een geweldig avontuur ben je (met jezelf) aangegaan, megatrots op jou!
    Heel veel plezier daar en geniet ervan!!

    Xx

  • 25 Januari 2015 - 07:05

    Jelly Oord:

    Hoi Marleen,

    leuk zo wat van je te lezen, wat een verslag en wat een avontuur zo alleen in Lima.
    Je moet de groeten hebben van meneer Robert. Hij wil ook graag een keer met je mailen maar ik heb gezegt dat ik het eerst aan jou zou vragen. Let goed op jezelf en veel zegen daar.
    Jelly


  • 26 Januari 2015 - 08:00

    Tante Grietje:

    Kijk je begint je verslag nu al in het Spaans, dat gaat helemaal goed komen met jou.
    Succes en we denken aan je.
    Chiao

  • 26 Januari 2015 - 08:07

    Ma En Gert-jan:

    We lezen jouw verhaal bij het ontbijt.
    geweldig zoals je die ervaringen van jou beschrijft.
    We kijken nu al weer uit naar de volgende
    Ik denk dat je na de talenschool geen trap meer kunt zien!
    Doe voorzichtig marrie,en good luck op de talenschool

    kusjes,ons
    p.s. prachtige foto'"s

  • 26 Januari 2015 - 16:54

    Tante Rika:

    he Marleen,

    Ik moet veel aan je denken.
    Leuk dat ik je berichten kan lezen vanmorgen is je moeder op de koffie geweest wij waren gisteren 35 jaar getrouwd vandaar dat je moeder op visite kwam.
    Ik hoop dat je daar wat meer contacten kunt krijgen dat je je daar niet meer zo alleen voeld.
    Ik hoop steeds te reageren op je berichten heel veel plezier toegewenst
    Groetjes van tante rike en ome gert

  • 26 Januari 2015 - 19:34

    Mariekie:

    he marleen,

    goed voor je conditie, die trappen :) lief dat je die koffie van die vrouw kreeg. Ik hoop dat het allemaal lukt met de talenschool en ik kijk uit naar je volgende verslag.

    kussie je zussie

  • 26 Januari 2015 - 19:34

    Esther:

    YOU GO GIRL!

  • 26 Januari 2015 - 21:11

    Familie Mauritz:

    Hai Marleen,

    Wat fijn dat je gewoon weer geld kunt pinnen en aan je taalstudie bent begonnen. We vinden het super knap hoor dat je in twee weken een aardig mondjes spaans kan leren spreken!!
    Succes meid en de groetjes van ons allemaal

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 14259

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 Augustus 2015

7 maanden Peru!

Landen bezocht: